Links

Onderstaande links verwijzen naar websites die goed van pas kunnen komen bij het zoeken naar de juiste informatie voor Nederlanders in Griekenland.

De Nederlandse Ambassade
Op de website van de Ambassade vindt u informatie over Nederland, met het oog op de toegenomen Grieks-Nederlandse samenwerking. Er staan nuttige internet links waar u veel informatie kunt vinden. U vindt er ook specifieke informatie omtrent de activiteiten van de afdelingen van de Ambassade.

Nederlands Instituut Athene
Het NIA vertegenwoordigt in Griekenland zes Nederlandse universiteiten en voorziet het Griekse publiea van informatie over Nederlands wetenschappelijk onderzoek en over de studiemogelijkheden in Nederland. Aan Nederlandse wetenschappers en studenten biedt het NIA de mogelijkheid hun onderzoek uit te voeren in Griekenland. De resultaten ervan worden gepresenteerd in publicaties, lezingen, en conferenties.
Het NIA organiseert bovendien kunstvoorstellingen en andere culturele activiteiten, zoals concerten en literaire voordrachten. De culturele activiteiten van het NIA worden vaak in samenwerking met andere Griekse of Nederlandse instellingen uitgevoerd.

Nederlandse Scholen
Er bevinden zich in Griekenland 15 scholen die Nederlandse taal- en cultuurlessen verzorgen.

de Nederlandse Vereniging op Facebook

Andere Nederlandse Verenigingen
Wij zijn niet de enige Nederlandse Vereniging in Griekenland. Hier vind u nog een aantal andere verenigingen.

Intermediair
Een Nederlandstalig platform dat uitgebreide informatie diebt over leven en werken in Nederland.
Zo worden verschillende Nederlandse bedrijfstakken, bedrijven en bedrijfsculturen besproken en zijn alle do’s en don’ts met betrekking tot solliciteren in Nederland terug te vinden.
Ook bieden wij tips rondom de Nederlandse werketiquettes en Nederlandse werkmanieren, evenals gratis juridisch advies op het gebied van Nederlands arbeidsrecht.
Speciaal voor (uitwisselings) studenten bieden wij een rubriek over starten op de Nederlandse arbeidsmarkt.

Alles over Griekenland:  http://www.grieksegids.nl/index.php

Uitgebreide Website over Griekenland:  http://www.griekenland.net

URL: http://stageplaza.nl
Linktekst: Stageplaza.nl